אייקון מבצע פורים לציוד כושר בחנות הכושר יגל מבצע פורים כבר כאן    |   הנחות ענק & הפתעות    |    לפרטים

אימון פיזי ומנטלי על מסלול ריצה

אימוני כושר ביתיים הופכים ליותר ויותר מבוקשים, וזאת משום שזו למעשה אחת הדרכים הנוחות והיעילות ביותר להתאמן באופן עצמאי בזמן הפנוי. אין ספק, שעצם רכישת מסלול ריצה מעידה שכבר עשיתם את הצעד הראשון והבנתם לאיזה סוג של פעילות גופנית אתם מתחברים ואפילו הצהרתם על מחויבות ראשונה שלכם לתהליך של הפיכת הכושר הביתי לחלק משגרת היום יום. הבעיה, שאין גורם חיצוני שידחוף או ימשוך אתכם להתאמן לאורך זמן באופן קבוע .

דרישות האימון

האימון בכלל והאימון הביתי בפרט, דורש יכולת התמדה ומשמעת עצמית גבוה ולנו כבני אדם כידוע יש חולשות והרגלים גרועים שצצים במכשול הראשון בו אנו נתקלים הגורמים לנו לסטות מההחלטות המקוריות. בכדי שנהפוך למאמנים מוצלחים של עצמינו, אנו נמנף את החולשות הללו ליתרון. לכן, חשוב להציף ולדון בכל התירוצים, הבעיות וההתנגדויות העלולות להכשיל את האימון הביתי ולהעצים את החזקות שלו בכדי להפוך את האימון על מסלול הריצה הביתי להרגל קבוע ובריא. נסקור מספר כלים לאימון ביתי על מסלול ריצה:

ליצור מוטיבציה

 

  • ליצור מערכת יחסים חיובית עם המכשיר הכושר בין אם מדובר במסלול ריצה או הליכון חשמלי.
  • שמירת המוטיבציה - אין ספק שכיף והנאה בספורט הם מרכיבים חשובים להשגת שינוי והתמדה באימון. לכן, בכדי לייצר שינוי אמתי נקודת המוצא חייבת להיות אופטימית. התייחסו למסלול הריצה שלכם כאל משחק מהנה, כך תשחררו ממה שחוסם מעכב או מפריע לכם להתמיד ואז גם תוכלו לחוות הנאה.
  • אימון עצמי ליצירת אופטימיות - עקב השינויים התמידיים בחיינו, האופטימיות והחיוביות אינן תחושות מבוססות ומשורשות והן משתנות תדיר יחד עם מצב הרוח והבעיות עמם אנו מתמודדים בחיי היום יום. לכן, בכדי לשמר את האופטימיות ,חשוב להישאר ממוקדים בצד החיובי ולהבין את התועלת שמפיקים מהאימון על מסלול ריצה. כך תוכלו להעצים את עצמכם בכל רגע ורגע ולייצר באופן יזום תחושה טובה במהלך האימון ולשנות מציאות. התחילו בשאלת השאלות הטובות שימקדו את ה"פוקוס" לכיוון האופטימי במציאות שלכם.
  • חשבו על מטרה בספורט ותשאלו את עצמכם עד כמה היא באמת מלהיבה אתכם: לשם כך חשוב למצוא את הסיבה האמתית שלשמה החלטנו להתחיל ולעשות ספורט. כול סיבה חייבת להלהיב אתכם לפחות ב-80% ו אם לא 100 ו %. בכדי שתיכלל בחיינו. במידה וזה הציון שנתתם לעצמכם מצאתם את הסיבה האמתית שלכם לעשות ספורט. במידה והסיבה שמצאתם מלהיבה אתכם פחות מ- 80% , סימן שזו סיבה לא נכונה עבורכם ורצוי שתחשבו על סיבה אחרת. כאשר משהו באמת חשוב לנו בחיים אנחנו, לא נתפשר, נתאמץ ונילחם עליו ואפילו ניתן לכך עדיפות על פני דברים אחרים שנראים פתאום הרבה פחות חשובים. לא נוותר בזמן משבר ,כי הספורט יבער בנפשנו, ונרצה להמשיך להתאמן ולא משנה מה. זה מצב אופטימאלי שצריך לשאוף אליו כי אז החשיבה והעשייה מתאחדים לאחד ומייצרים תהליך מוצלח וממוקד לשביעות רצוננו.
  • דמיינו עתיד חדש רצוי: עוזר לייצר מציאות אליה אתם שואפים להגיע ולחוות אותה רגשית בחייכם כאילו היא כבר התרחשה. במצב כזה נתאים את המעשים ביום יום בהתאם למה שדמיינו וניצור מציאות חדשה. לא לפחד, עם קצת אימון כל אחד מאתנו מסוגל לדמיין עתיד ולהביט ממנו בקלות לאחור ולהבין מה צריך לעשות בכדי להשיג את היעדים שהצבנו לעצמנו. אז שבו רגע עם עצמכם ודמיינו את המציאות הרצויה שלכם כאילו שהיא מתרחשת כאן ועכשיו. למשל דמיינו תסריט בו אתם הולכים על ההליכון. שאלו את עצמכם איפה ההליכון ממוקם? באיזה שעה ובאיזה יום אתם הולכים? איך אתם מרגישים על ההליכון? איזה בגדים אתם לובשים? דמיינו את צליל התיפוף של הרגליים על ההליכון, דמיינו את הזיעה שזולגת. אפשרו לעצמכם לראות באיזה מהירות אתם הולכים? איך אתם נראים ומרגישם כאשר אתם בכושר? שמרו על התחושה הטובה וההתלהבות כתוצאה מהדמיון העצמי המודרך לאורך כל התהליך.
  • חשיבה חיובית: כי הדרך בה אתם חושבים תשפיע על הגישה ותשפיע על האופן ומידת ההתמסרות לאימון. למשל: אם תחשבו, שהליכה על הליכון היא שעה של כיף איך יראה האימון אז? מה ישתנה בו? אולי תיהנו ממנו יותר? לכן, התחילו לדבר במילים חיוביות לעצמכם. גם אם האמירות שלכם עדיין שליליות, רשמו אותם על דף נייר והפכו אותם לחיוביות. לא לוותר לעצמכם, במקום להתלונן שאתם שמנים מדי וכבדים מדי הפכו את התלונה להשיג חיובי- ו של אנחנו מתאמנים בכדי להרגיש קלים ומחוטבים.
  • סבלנות: לוקח זמן עד שמתרגלים לשינויים שאתם החלטתם עליהם במחשבתכם. יהיו ימים טובים יותר בהם תרגישו מצליחים וחזקים ויהיו ימים בהם תרגישו חזקים פחות. לא צריך להישבר או להתייאש! גם לא תמיד תראו או תרגישו את השינויים מיד. זהו תהליך ואורח חיים של ספורט. השינויים מתרחשים בשלבים, והם קטנים ודקים, המצטברים אחד לאחד עד שהכול הופך למציאות אחת אחרת ומבלי שתרגישו תחוו את שיא הכושר.

שאלות למיקוד המוטיבציה

התמקדו בשבוע הקרוב בשאלות:

  1. מאיזה רגע אתם הכי נהנים בזמן שאתם רצים על מסלול הריצה ובעת האימון הגופני שלכם?
  2. מה התחושות הטובות שעולות בכם כאשר אתם באימון ואחרי שאתם מתאמנים?
כתבו לכם את התחושות שעלו, ציינו כיצד הן באות לידי ביטוי ומה השפעתן הטובה בחיי היום יום שלכם. אפשרו לעצמכם לשמר את התחושה האופטימית לאורך האימון כולו.

בניית האמון העצמי לאימון אפקטיבי יותר

בניית האמון העצמי החיובי באימון: אם תאמינו שאתם לא מסוגלים לעשות משהו, לא תעשו. אם תאמינו שמשהו אינו אפשרי עבורכם או אינכם ראויים, לא תתאמנו, לא תתאמצו ולא תזוזו מהמקום. האמונות המגבילות והשיחות הפנימיות שמתרוצצות בראש של כל אחד מאיתנו, הן נקודות עיוורות עבורנו. חשיפתן יאפשר לנו לעצור את דיסק הכישלון שמתנגן בראשינו, ולהחליפו באמונות המשרתות אותנו ומונעות את התירוצים ושבירת ההחלטות שלנו.

טיפול בהתנגדויות ותירוצים

חישבו על סיבה כלשהי שמונעת מכם לעשות פעילות גופנית. כמו למשל : קריירה תובענית. עכשיו,תחשבו על אדם אחר (אפילו דמיוני) שהיה בדיוק באותו מצב שלכם וכן הצליח להתמיד בפעילות הגופנית. מה הן המחשבות שעברו בראשו? מצאו 5 מחשבות מובילות ורשמו אותם. לאחר מכן רשמו לעצמכם 5 מחשבות על אותו אדם קרייריסט שמונעות ממנו לפעול ולא להתמיד בפעילות הגופנית. הסתכלו על מניעי האדם הקרייריסט ותחשבו מה לדעתכם יכול להתאים גם לכם ומה לא. בחרו מתוך הרשימה קשיים העלולים להתגלות בשגרת חייכם ומה לדעתכם חסר בכדי שתוכלו להצליח באמת. עכשיו סכמו את מה שרשמתם ורשמו מתוך המכלול מהו הדבר האחד החשוב ביותר שתעשו שיאפשר לכם להשיג את המטרה שלכם בקלות ובמהירות הרבה ביותר.

הרגלים מגבילים

שינוי הסיפור ושבירת הרגלים גרועים ויציאה ממעגל התקיעות. כל החוויות שחווינו במשך השנים, ההצלחות או הכישלונות הם הסיפור שמרכיב את חיינו. כידוע החיים הם זורמים וסדר היום שלנו מופר לא פעם. ברגע שנתקלים בקושי עולים חיש מהר הסיפורים הישנים שעלולים להוביל אותנו לאותה נקודה של כישלון והפסקת האימון. לכן, חשוב להקשיב לסיפור, כי כל סיפור שנספר לעצמינו בסיטואציה כזאת יעיד על ההרגלים המזיקים שלנו ועל הפעולות, המשפטים והביטויים שמרכיבים את הסיפור. כמו למשל :לספר עד כמה האימון הגופני משעמם, לא מספיק מגוון ורק מאמן חיצוני שדוחף לכושר יכול לגרום להצלחה ולהתמדה .

טיפול בהרגלים מגבילים

כתבו לעצמכם את הסיפורים שאתם מספרים לעצמכם כל פעם שאתם לא מצליחים להתמיד. התבוננו על מה שרשמתם והתייחסו לכל פרט ואפילו הכי קטן בסיפור כי המודעות להרגלים המזיקים מתחילה בדברים הקטנים והקבועים שבדרך כלל איננו נותנים דעתנו על קיומם. תבינו מתוך הסיפור מה הם אתם עושים בכדי להיכשל? מה הם ההרגלים המעכבים שמונעים עשייה ותחשבו כיצד ניתן היה לשנות הרגלים בכדי לספר את הסיפור אחרת. לאחר שבחרתם בשינוי של הרגל אחד והתנסיתם רשמו מה בחוויה שלכם היה שונה. מה למדתם מהסיפור? מה השגתם? מה הרווחתם? מה הפסדתם? ואיך זה שינה את המציאות שלכם?